środa, 17 kwietnia 2013

Kursik na kartki-konewki

Witam serdecznie!
Wiosna zagościła u nas na dobre, sezon ogrodowy się rozpoczął (ja na razie zaczęłam grabić trawnik:) W związku z tym przygotowałam kursik na wykonanie prostych karteczek w kształcie konewki. Możemy je wręczyć naszym mamom, bo chyba właśnie one mają najwięcej czasu na sadzenie i podlewanie kwiatków.


Do wycięcia wszystkich elementów kartki wystarczy jeden arkusz papieru A4 (ja tu użyłam papier tłoczony czerwony i zielony), składamy go na pół i rysujemy na nim trapez, który jednym ramieniem przylega do grzbietu zgięcia, ja wycięłam za pomocą dwóch wykrojnikowych kół rączkę konewki (górną podstawę trapezu dopasowałam do średnicy zewnętrznego okręgu) ale można to oczywiście zrobić odręcznie odrysowując koła np. od filiżanek. Potrzebna nam jeszcze będzie wylewka (na dole), która może mieć różne formy, przy czerwonej kartce przyklejona jest ona odwrotnie, myślę, że prostokątna też byłaby niezła.


Pałączki przyklejamy od wewnątrz kartki


Wylewkę przyklejamy tylko raz z przodu kartki, ja dodatkowo wykończyłam ją owalem, żeby kartka bardziej przypominała konewkę niż czajnik:)


Teraz przechodzimy do najprzyjemniejszej czynności: ozdabiania. Ja uformowałam z żółtego papieru czerpanego dwie dolne różyczki, a z zielonego wycięłam wykrojnikiem listki, wzięłam ten najgrubszy (260 gsm), dzięki czemu nie musiałam ich dodatkowo przepuszczać przez maszynkę, żeby uzyskać wytłoczenia.


Czerwoną konewkę wykonałam z najgrubszego arkusza ślicznego wytłaczanego papieru, a do uformowania różanych pączków użyłam tych kwiatków. Napisy wydrukowałam na tym papierze.


Gotową koneweczkę wręczamy mamie w dniu jej święta, efekt zachwytu w jej oczach gwarantowany, bo co jest lepszym prezentem niż własnoręcznie wykonany upominek?


Jeżeli kursik się spodobał i uda Wam się wykonać podobną kartkę, to nie zapomnijcie podać na blogach linka do tego posta a nam w komentarzu linka do Waszej pracy, ciekawi jesteśmy efektu...

Przypominam również o trwającym do 1. maja candy oraz misiowym wyzwaniu, gdzie macie szanse wygrać zestawy czerpanych papierów.

Pozdrawiam wiosennie

materiały wykorzystane:


       

1 komentarz:

Rachel pisze...

dla mnie cudne!!!:)..pachnie wiosną:)